Pakej Pinjaman Peribadi Bank Islam


Ciri-Ciri
Amaun Pembiayaan
  • Berdasarkan had kelayakan dan tertakluk pada amaun minimum sebanyak RM10,000 dan amaun maksimum sebanyak RM200,000
     
Tempoh Pembayaran
  • Maksimum 10 tahun (120 bulan) atau sehingga umur persaraan, yang mana lebih awal
     
Tawaran Kadar Pembiayaan
Kadar Tetap
  • 1-3 tahun: 3.25% setahun (dengan Penulisan Wasiat, langganan produk-produk BancaTakaful atau Kad Bank Islam-i)
  • 1-3 tahun: 3.50% setahun
  • 4-10 tahun: 4.99% setahun
Kadar Terapung (Kadar Pembiayaan Asas (KPA))
  • 1-3 tahun : KPA - 1.65% setahun
  • 4-10 tahun : KPA - 0.35% setahun
Nota: Kadar Pembiayaan Asas terkini – 6.60% setahun.
Kelayakan
  • Pemohon hendaklah berumur 18 tahun dan tidak melebihi umur persaraan pada tempoh akhir pembayaran
  • Warganegara Malaysia
  • Mempunyai pendapatan tetap minimum RM2,000 sebulan
  • Pemohon hendaklah terus menjadi pekerja dalam sektor-sektor yang berikut:
    • Sektor Kerajaan
    • Syarikat Senarai Awam Terpilih
    • Anak-anak Syarikat Kerajaan atau Syarikat Senarai Awam Terpilih
    • Syarikat Sendirian Berhad Terpilih yang lain yang dikategorikan di bawah pakej syarikat yang disenaraikan oleh Bank Islam
  • Nisbah Bayar Balik Hutang (NBBH) hendaklah tidak melebihi 50% (jika bukan pemilik rumah) atau 60% (jika bukan pemilik rumah) daripada gaji bersih selepas potongan berkanun.
  • Bagi yang berpendapatan melebihi RM 7,000, (NBBH) hendaklah tidak melebihi 55% (jika bukan pemilik rumah) atau 75% (jika bukan pemilik rumah) daripada gaji bersih selepas potongan berkanun.
Perlindungan Takaful
  • Pelan Takaful Pembiayaan Peribadi
     
Fi Wakalah
  • RM50.00 – Kerana menjadi ejen pelanggan untuk menjual komoditi kepada Broker
     


Dokumen yang diperlukan
  • Fotokopi kad pengenalan
  • Slip gaji 3 bulan terkini
  • Surat pengesahan jawatan terkini
  • Penyata bank terkini selama 3 bulan (pengkreditan gaji) 
          dan sekurang-kurangnya satu daripada berikut:
  • Penyata pendapatan terkini (Borang BE/eBE/EA/EC); atau
  • Sebarang dokumen sokongan seperti penyata KWSP terkini, jika perlu 
Kaedah Pembayaran
  • Potongan gaji
  • Pindahan Gaji ke Bank Islam dengan arahan Autodebit

Manfaat
  • Kadar yang kompetitif
  • Tanpa caj terselindung
  • Tanpa penjamin
  • Tanpa deposit
  • Tanpa fi pemprosesan
  • Tempoh pembiayaan yang fleksibel
  • Harga jualan – tetap dan diketahui
  • Kelulusan cepat
Lembaran Pendedahan Produk

2 comments:

  1. BERITA BAIK!!

    Nama saya Yula Falentina dari Surabaya dan kini tinggal di Malaysia. terima kasih kepada REBACCA ALMA LOAN COMPANY yang memberi saya pinjaman sebanyak RM760,000 pada kadar faedah yang sangat rendah kira-kira 2%.

    Saya telah ditipu oleh penipu dalam talian bulan lepas, terima kasih kepada Tuhan yang menggunakan Rebecca Alma untuk menamatkan semua kecurigaan saya dalam hidup saya, saya tidak pernah percaya saya boleh mendapatkan syarikat pinjaman asli, jadi saya mencari pinjaman tanpa sejarah kredit dan saya mempunyai banyak bank dan syarikat kewangan untuk menghalang saya, tetapi semua ditolak.

    Saya melihat halaman di internet dan saya melihat seorang wanita yang berkongsi kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari REBECCA ALMA LOAN COMPANY. Saya menghubungi ibu Rebecca dengan keyakinan dan dalam masa 2 jam, saya mendapat pinjaman, maka saya menyedari bahawa tidak semua syarikat pinjaman di blog itu benar-benar palsu kerana semua hutang saya telah dibayar. Saya berjanji kepada Tuhan untuk berkongsi kesaksian hidup saya kerana mereka memberi saya harapan lagi. Sila berhati-hati apabila mencari syarikat pinjaman kerana ada syarikat pinjaman palsu yang akan menipu anda dengan wang anda namun anda tidak akan mendapat pinjaman. Hubungi ibu Rebecca melalui e-mel: rebaccaalmaloancompany@gmail.com atau anda masih boleh menjangkau ibu Rebacca melalui nombor WhatsApp: +14052595662.

    Anda masih boleh menghubungi saya melalui alamat e-mel saya: yulafalentina944@gmail.com

    Semoga Tuhan memberkati anda semua apabila anda mendapat pinjaman dari Rebacca Alma Loan Company dan juga berkongsi berita baik agar orang tidak akan jatuh untuk syarikat palsu di mana-mana.

    ReplyDelete
  2. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete